tiistai 24. lokakuuta 2017

MINÄ



Lupasin kertoa jotain itsestäni ja siitä kuka täällä blogin takana touhuilee. 
Olen siis 46-vuotias äiti, jonka perheeseen kuuluu aviomies, kolme lasta, koira ja kaksi kissaa. Naimisissa olen ollut 27 vuotta. Lapsista kaksi on jo muuttanut omilleen, kotona asuu vielä lukio-opinnot aloittanut 16-vuotias tyttö. Olen työskennellyt hoitoalalla kohta 30 vuotta, joista viimeiset viisi vuotta sairaanhoitajana. 

Olen tullut uuteen elämän vaiheeseen, kun lapset pikkuhiljaa muuttavat kotoa ja aikaa löytyy myös itselle. Muutos ei ole kuitenkaan sujunut helposti ja tietynlaista ikäkriisiä on ollut ilmassa jo jonkin aikaa. Olen paljon pohtinut omia haaveitani ja sitä mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. 

Muutoksen tekeminen omassa elämässä vaatii ihmiseltä rohkeutta, tälle tielle olen kuitenkin lähtenyt ja haluan jakaa sen myös teidän kanssanne tämän blogin myötä. 






















Perhe on minulle tärkeä. Koska arki on monesti kiireistä, nautin hetkistä, jolloin saamme olla yhdessä. 
Vaikka olen luonteeltani sosiaalinen ihminen ja ystävät ovat minulle tärkeitä, viihdyn kotona perheen kanssa. 
Ehkä työni sairaanhoitajana vaikuttaa siihen. Kun kohtaa paljon ihmisiä päivän aikana, arvostaa vapaa-ajalla rauhaa ja hiljaisuutta. 







Koti on paikka jossa rentoudun arjen kiiireiden keskellä. Rakastan kaikkea vanhaa ja esimerkiksi uusia huonekaluja en ole ostanut  vuosiin. Yhdistelen rohkeasti värejä, tekstiilejä sekä huonekaluja ja sisustus muuttuu useasti mielialojen mukaan. Kierrän paljon kirpputoreja ja sisustan löydöillä kotiani. Seuraan myös erilaisia sisustus blogeja ja niistä saan ideoita omaan kotiini. 



















Kasvissyöjä olen ollut kohta kolme vuotta, koska eläinten oikeudet ja eettisyys ovat minulle tärkeitä arvoja. Haluan tuoda oman pienen panokseni eläinten hyvinvoinnin lisäämiseksi ja pyrin valinnoillani toimimaan eettisesti luontoa kunnioittaen. 

Osallistuin muutama vuosi sitten vegaanihaasteeseen http://vegaanihaaste.fi/  sen myötä vegaaniruoka jäi elämääni. 



















Kuten jo aiemmassa postauksessa kirjoitin, nautin puutarhan hoidosta. Puutarha on paikka, jossa mieli lepää. Parasta terapiaa on, kun saa upottaa sormet multaan...kirjaimellisesti :) 
Haaveenani on, että voisin joskus tehdä puutarhasuunnitelmia myös muille. 







Tämä blogi on ollut suunnitelmissani jo monta vuotta. Tuntui, että oikea aika sen perustamiseen oli nyt. 

Haluan jakaa ajatuksiani teidän lukijoiden kanssa ja toivon että blogini kautta saatte ideoita omaan kotiinne, puutarhaanne tai elämäänne. Laittakaa rohkeasti kommentteja, kysymyksiä ja toiveita asioista joista haluaisitte tulevaisuudessa blogistani lukea. <3



-Kati



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti